Warning: Declaration of Suffusion_MM_Walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /DISK2/WWW/plsql.cz/www/wp-content/themes/suffusion/library/suffusion-walkers.php on line 0
Jan 092014
 

Poslední měsíce jsem začal trošku cvičit, sice pouze rekreačně – ale i tak je dobé vést si nějaký deníček, aby člověk viděl, že se opravdu zlepšuje či naopak - poznal velice rychle, že stagnuje.  Začal jsem si to psát do excelu – ale to si přiznejme, že není ono. Nyní si vedu deníček na jednom online fóru, což je lepší jen z důvodu možnosti kontroly někým zkušenějším – ale to je tak jediná výhoda. Inu, rozhodl jsem se udělat nějakou aplikaci na sledování progresu ve cvičení, kterou tu pak nechám na stáhnutí.  Nějaká aplikace, která bude vyhovovat mě – jako cvičícímu člověku z fakulty elektrotechnické – grafy, procenta, křivky čísla, čísla, čísla, průměry, percentily atd ;) Navíc si procvičím APEX a vyměním na tuhle miniaplikaci Enerprise Architect za Oracle SQL Developer Data Modeler, když už teda Oracle vydal nedávno novou verzi 4.0.

Volba Oracle APEX je jednoduchá.  Moje představa je sice trošku více sofistikovanější řešení, ale přiznejme si, že Oracle APEX je na tento typ aplikace více než vhodný – možná ta nejrychlejší věc ve které jde podobná aplikace zprogramovat. S definicí požadavků se tu nějak moc zdržovat nebudu. Jsem v téhle aplikaci nejen programátor, ale také obyčejný uživatel, který typicky neví co chce ;) Je to tak, ani programátor na pozici koncového uživatele neví co chce – zvlášť programátor, co chce aplikaci na cvičení ;) Výhoda programátora je ale v tom, že dokáže odhadnout jaké by byli případné náklady na změnu a jak moc si to musí rozmýšlet.

Funkčně si přeji, aby to podporovalo něco takového:

  • Klasické cvičení s čínkama/bodyweight, klasika – pauzy, serie apod.
  • TABATA a obecně HIIT
  • Crossfit a defalutní WODy
  • Kruhová cvičení
  • ? běhání
  • Nějaký jednoduchý backup.

A pokud mi chce někdo následovat- hodlám to psát něco jako ve formě tutoriálu, když už začínám od začátku – tak očekávané technologie a programy:

  • Oracle Developer Data Modeler – na návrh datové vrstvy a schématu
  • SQL Developer – nehodlám se s PL/SQL trápit v APEXovém interface.
  • Oracle 12c (hodlám si ušetřit čas autoinkrementama na primárních klíčích, jinak žádné speciality z 12ky)
  • APEX+PL/SQL, jquery, html..

Cíl je tedy vytvořit nějakou sexy aplikaci v APEXu na sledování progresu ve cvičení a posilování.

Příště: Entity (a případně návrh datové vrstvy)

Slovníček a linky (přecejenom jsou to pojmy, mimo Oracle):

  • TABATA – v roce 1996 dělal pan. TABATA (japonsko) testy na rotopedu se dvěma skupinama lidí a přišel na to, že než hodinu cvičit na 70%.  Má větší přínos cvičit velice intenzivně (na 170% schopnosti přijímat kyslík – tzn. na kyslikový dluh) a krátkou dobu. Oficiální verze TABATA je (20 sekund práce, 10 sekund odpočinek)x8, tedy 4 minuty, s tím, že práce je definová jako “maximum možného”. Tzn. sprint pro běh, spurt pro kolo, kliky na úrovni rychlosti, kde již to více nejde apod.  Link: http://www.fitcoach.cz/?p=12500 a nějaké video: http://www.youtube.com/watch?v=okA7B5vsIYU
  • HIIT – zkratka pro High Intesive Interval Training - nadeřazený pojem TABATA. Cvičení, kde jsou krátké přestávky (maximálně desítky sekund) Link: http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training
  • Crossfit – imho docela nový sport, řekněme něco jako funkční cvičení – ne tak těžké váhy jako v kulturistice, za to rychleji a agresivněji.  Nějaká ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=ieQLwxA2qGY
  • WODWorkout of the Day – Definované cvičení s konkrétníma vahama, počty a cílem. Nějaké jsou officiální http://www.crossfit.com/cf-info/faq.html#WOD0 a mají své jména – buď ženská např. Cindy (5 shybů, 10 kliků, 15 dřepů – cíl: maximum možných kol za 20minut) nebo podle nějakého hrdiny (typicky americký voják padlý v boji) např. Clovis (Běh 10 mil po té 150 angličáků – cíl: čas)
  • AMRAP – jeden z možných cílů cvičení – As Many Rounds As Possible – stanovený čas a jedno kolo (př. 5kliků, 10 dřepů) a cíl je tedy dát co nejvíce kol za stanovený limit
 Posted by at 15:20

  7 Responses to “Workoutlog v APEXu – hezky od začátku #1 – úvod”

  1. 1. paráda, tak na “rekreační cvičení” to chce hned aplikaci a to dokonce nad Ora12c :)
    2. z toho druhýho listu rozumim všemu, ale z toho prvního jen výrazu “činky” a “běhání”. Já jsem asi holt tá generace, která na pročištění hlavy používá jen běh, shyby, kliky a sklapovačky :)
    Ať se daří.

  2. Diky za komentář!

    Úplně to potřeba není, ale řikám si proč ne? Protože na některé mé cíle cvičení je už excel málo – respektive mé schopnosti psaní vzorců jsou docela bídné – a já mam rád čísla a rád koukám na to jestli se zlepšuji či jestli mam něco změnit. Navíc postupem času člověk mezi cvičením s čínkama se snaží snižovat pauzu a to už je v XLS/Open office opruz. V APEXu jsou podle mě pro to, opravdu sexy grafy ;) Nehledě na možnost si ve vlastní aplikaci udělat nějaké uhánění dělat cvik, do kterého se nám nechce – typicky jsou to cviky na břicho ;)

    Ad druhá část: Všechny pojmy jsem dopsal dolu do článku s vysvětlením. Pravda jsou to zkratky, které plsql vývojář znát nemusí ;)

    Děkuji

  3. [...] díl: Workoutlog v APEXu – hezky od začátku #1 – úvod Druhý díl: Workoutlog v APEXu – hezky od začátku #2 – návrh datové [...]

  4. [...] díl: Workoutlog v APEXu – hezky od začátku #1 – úvod Druhý díl: Workoutlog v APEXu – hezky od začátku #2 – návrh datové vrstvy(1) Třetí [...]

 Leave a Reply

(required)

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>